Informacja

dotycząca uzyskania efektu ekologicznego wraz z informacją o przyznaniu dofinansowania Gminie Słubice na realizację zadania pn. „Wykonanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwieniu pokryć dachowych zawierających azbest z budynków oraz terenów zlokalizowanych na terenie Gminy Słubice w 2021 roku”.

                       

Gmina Słubice informuje, że na podstawie złożonego wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze pn. „Wykonanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwienie pokryć dachowych zawierających azbest z budynków oraz terenów zlokalizowanych na terenie Gminy Słubice w 2021 rokufinansowanego w ramach Programu priorytetowego NFOŚiGW pn.: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na lata 2019-2023, uzyskała dofinansowanie w formie dotacji w  kwocie 23 156,92 zł  ze  środków  NFOŚiGW   w   Warszawie   oraz  WFOŚiGW  w Zielonej Górze stanowiącej 40% kosztów kwalifikowanych zadania. Całkowity koszt kwalifikowany brutto zadania wyniósł 57 892,32 zł.

Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 89,34 Mg, co stanowi 5 013,74 m2 zutylizowanego azbestu na terenie gminy Słubice.

Mając na uwadze niebezpieczny i  wysoce szkodliwy charakter materiałów budowlanych zawierających azbest realizacja programu jest działaniem proekologicznym. Przynosi korzyści społeczne i ekonomiczne, polegające m.in.           na zmniejszeniu emisji włókien azbestu, uzyskaniu poprawy ochrony zdrowia mieszkańców. Przeprowadzona akcja ma bardzo istotne znaczenie dla wzrostu bezpieczeństwa środowiskowego i zdrowotnego w gminie Słubice.