Informacja

dotycząca uzyskania efektu ekologicznego wraz z informacją o przyznaniu dofinansowania Gminie Słubice na realizację zadania pn. ,,Wykonanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu pokryć dachowych zawierających azbest z budynków oraz terenów zlokalizowanych na terenie Gminy Słubice w 2023 roku”.

Gmina Słubice informuje, że na podstawie złożonego wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze pn. ,,Wykonanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu pokryć dachowych zawierających azbest z budynków oraz terenów zlokalizowanych na terenie Gminy Słubice w 2023 roku” finansowanego w ramach Programu priorytetowego NFOŚiGW pn.: ,,Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na lata 2019-2023, uzyskała dofinansowanie w formie dotacji w kwocie 22.276,80 zł ze środków NFOŚiGW w Warszawie oraz WFOŚiGW w Zielonej Górze stanowiącej 40% kosztów kwalifikowanych zadania. Całkowity koszt kwalifikowany brutto zadania wyniósł 55.692,00 zł.

Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 79,56 Mg, co stanowi 4499,03 m2  zutylizowanego azbestu na terenie gminy Słubice.

Mając na uwadze niebezpieczny i wysoce szkodliwy charakter materiałów budowlanych zawierających azbest, realizacja programu jest działaniem proekologicznym. Przynosi korzyści społeczne i ekonomiczne, polegające m.in. na zmniejszeniu emisji włókien azbestu, uzyskaniu poprawy ochrony zdrowia mieszkańców. Przeprowadzona akcja ma bardzo istotne znaczenie dla wzrostu bezpieczeństwa środowiskowego i zdrowotnego w gminie Słubice.